Kontrast:
Rozmiar czcionki:
Odstępy:
  • TAB - Kolejny element
  • SHIFT + TAB - Poprzedni element
  • SHIFT + ALT + F - Wyszukiwarka
  • SHIFT + ALT + H - Strona główna
  • SHIFT + ALT + M - Zawartość strony
  • SHIFT + ALT + 1 do 2 - Wybór menu
  • ESC - Anulowanie podpowiedzi

Wydział Finansowo-Budżetowy

Wydział Finansowo - Budżetowy

Pracą Wydziału kieruje Skarbnik Miasta - mgr Sławomir Deko

Wydział dzieli się na następujące komórki organizacyjne:

Do zakresu działania  Wydziału Finansowo - Budżetowego należy:

  1. opracowywanie projektu budżetu Gminy,
  2. opracowywanie projektów uchwał Rady Miejskiej dotyczących budżetu i podatków,
  3. sporządzanie sprawozdań, analiz i informacji z wykorzystania środków budżetowych, wnioskowanie w sprawach zmian budżetowych,
  4. kontrola przestrzegania dyscypliny budżetowej,
  5. wymiar, pobór podatków i opłat lokalnych oraz innych należności z tytułu zobowiązań,
  6. przygotowywanie decyzji w sprawie udzielania ulg, umorzeń zaległości podatkowych, rozkładanie na raty lub odraczanie terminów płatności zobowiązań pieniężnych,
  7. prowadzenie rachunkowości i księgowości budżetowej, pozabudżetowej, podatków i opłat lokalnych,
  8. wystawianie tytułów wykonawczych dla ściągania zaległości podatkowych,
  9. obsługa finansowo – księgowa Urzędu,
  10. realizacja wydatków osobowych, podatku dochodowego, ubezpieczeń społecznych, dodatków, nagród, kosztów podróży i przeniesień służbowych,
  11. rozliczanie oraz windykacja mandatów gotówkowych i kredytowych,
  12. sporządzanie bilansu rocznego i sprawozdań GUS z wykonania budżetu,
  13. współpraca z Regionalną Izbą Obrachunkową i Urzędem Skarbowym,
  14. dostarczanie do Regionalnej Izby Obrachunkowej uchwał Rady Miejskiej w sprawach finansowych,
  15. nadzór i kontrola finansowa nad podległymi jednostkami i zakładami budżetowymi,
  16. nadzór i kontrola nad poborem przez inkasentów opłaty miejscowej, targowej, podatków od posiadania psów, rolnego, leśnego, oraz podatku od nieruchomości,
  17. prowadzenie ewidencji i windykacja należności za: podatki i opłaty lokalne, wieczyste użytkowanie gruntów przez osoby fizyczne, dzierżawę, opłaty za wydobywanie kopalin ze złóż,
  18. prowadzenie obsługi kasowej Urzędu,
  19. opracowywanie kwartalnych planów kontroli i nadzoru prowadzonych w Urzędzie, oraz w jednostkach podporządkowanych gminie – i po zatwierdzeniu przez Burmistrza wdrażanie do realizacji,
  20. przeprowadzanie działań kontrolnych (nie objętych planem, o którym mowa w pkt. 19) na zlecenie Rady Miejskiej, Komisji Rady i Burmistrza,
  21. składanie okresowych pisemnych informacji i sprawozdań z prowadzonych prac,
  22. współdziałanie z zawodowymi jednostkami kontrolnymi w zakresie zaleceń udzielonych przez Burmistrza,
  23. współpraca z Wydziałami Urzędu i jednostkami podległymi Gminie w zakresie prawidłowości realizacji Statutu Gminy, Regulaminu Organizacyjnego, oraz aktów prawnych, wnioskowanie Kierownictwu Urzędu konieczności zmian organizacyjnych, regulaminowych, itp.
Wersja XML

Gmina Głuchołazy
ul. Rynek 15
48-340 Głuchołazy
tel. 77 40 92 100
fax 77 40 92 101
e-mail:
Statystyka wizyt:
ogółem: 377793
w tym miesiącu: 5053
dzisiaj: 880

Strona utworzona w standardzie WCAG 2.1